SportID infotund investoritele: Miks on SportID aastaga tootnud investoritele 30% tulu ja millised on tulevikuplaanid?

Hetkel on Funderbeam keskkonnas käimas SportID osade märkimise kampaania. Jäänud on veel kolm lühikest päeva, et jõuda sellele rongile. Selleks, et investeerimishuvilistel oleks lihtsam oma otsust teha, korraldasime oma kontorist live videona lühikese infotunni, kus vastasime enamikele olulistele küsimustele, mis investoritele tavaliselt esimestena pähe tulevad. Samuti oli kõigil endal võimalus lisaks küsida. Võtame lühidalt kirjalikult kokku, millest juttu tuli.

Küsis SportID juhatuse liige Kunnar Karu ning küsimustele vastas SportID tegevjuht ja kaas-asutaja Marti Soosaar.

Mis on SportID teenus ja kes on selle kliendid?

SportID on teenus, mis on mõeldud ettevõtetele, kes soovivad oma töötajaid aktiivsemaks ja tervemaks saada. SportID teenus aitab neil maksta oma töötajatele sporditoetust lihtsalt ja mugavalt. Kliente on hetkel Eestis üle 250. Sealhulgas praktiliselt kõik pangad, palju IT ettevõtteid, kuid teenus on sobiv ka jaemüügifirmadele, nagu Prisma, ja riigiasutustele, nagu Maanteeamet. Huvitav lugu juhtus just hiljuti pärast Eesti Meedia grupi liitumist SportID klientidega. Saime telefonikõne Õhtulehest, kes samuti leidis, et ega nemadki tegelikult kehvemad olla ei saa ning hakkavad alates 1. juunist SportID kauda oma spordi- ja tervisetoetust pakkuma töötajatele.

SportID ettevõtte väärtus on kasvanud aastaga ca 30%. Millest on see kasv tingitud?

Ühte konkreetset põhjust kindlasti ei ole. Peamiste põhjustena saab märkida asjaolusid, et SportID-s müüdud teenuste maht on kasvanud pea 70% ning samuti on SportID olnud väga aktiivne investorite raporti esitaja, mis on meie investoritele meelt mööda olnud ja usaldust suurendanud.

Miks on välja valitud just Saksmaa turg?

Põhjused on mitu. Turg on Euroopa suurim, tööandjate ja töötajate suhtumine teenusesse ja selle vajalikkusesse on sarnane Eestile ning samuti on seal käibel euro. Kuna SportID näol on tegemist maksevahendiga, siis mõistlik järgmine samm on eurotsoonis, et vältida esialgu suuremaid arenduskulusid.

Vaadatud on ka Suurbritannia, Rootsi ja Hollandi turgu. Need on kõik üsna atraktiivsed, kuid Saksamaa kasuks rääkis ka asjaolu, et SportID-l on seal hea potentsiaaliga müügiesindaja olemas.

Mis on seni tagasi hoidnud teistele turgudele liikumise eest?

Oleme katestanud, kuid leidnud, et täna on meie teenuse oluline komponent ka inimtööjõud, mis aitab katta tarkvara puudujääke. Nüüd on arendus jõudnud sellisesse faasi, kus on võimalik skaleerida teenust nii, et inimesi pole uutel turgudel vaja juurde värvata liiga palju, ilma, et see mõjutaks oluliselt kliendile pakutava teenuse kvaliteeti negatiivselt.

Milline on maksusituatsioon Eestis ja Saksamaal?

Hetkel on Saksmaal teatav maksusoodustus töötajate tervisele tehtavatele kuludele, mida Eestis pole. Eestisse jõuab see 2018. aastal. Paraku puudub mingi selline üle-euroopaline süsteem ja iga riik teeb oma otsused selles valdkonnas ise ja ka soodustused on igal pool erinevalt reguleeritud. Kahtlemata on maksusoodustus teenuse läbimüüki soodustav ning ka Eestis eeldame vähemalt kahekordset läbimüügi kasvu uuel aastal.

Kuidas aga Funderbeami keskkonnas investeerida? Millega peaksid sealsed investorid arvestama?

Esmalt on igal investeerimishuvilisel tarvlik luua endale Funderbeami konto ja seejärel investeerimiskonto. Selleks on vaja saata ka pilt oma isikut tõendavast dokumendist. See on vajalik, kuna tegemist on finantsteenusega ning oma investeeringu turvalisust soovivad kõik investorid ning samuti nõuavad sellekohast tõhusat järelvalvet Funderbeamilt erinevad finantsregulatsioonid. Samas, midagi ülemääraselt keerulist seal ei ole.

Kas see järelturg Funderbeamis ka reaalselt toimib?

Jah, töötab küll. Aasta jooksul on SportID tegevjuht Marti ka ise mõned tehingud seal teiste ettevõtete osadega teinud ja seda päris tulusalt. Seega saab väita, et see iduettevõtete börs on käima läinud.

Kuidas SportID tagab, et investorid saavad oma investeeringult tulu?

Kui vaatame lühikese perspektiiviga opereerivaid investoreid, siis neile tagab tulu see, et lähema aasta jooksul on näha, et SportID-l koduturg kasvab olulisel määral, seoses maksusoodustuse tulekuga. Samuti lubab SportID jätkata investoritele regulaarsete raportite koostamist, mis on seni tõestanud head tulemust ning osade hinna stabiilset kasvu.

Pikema vaatega investoritele on rõõmusõnumid need, et SportID tiim on piisavalt kogenud, ent kõrgelt motiveeritud, hea energiaga ja tulemusele orienteeritud, et teha läbilöök ka järgmistel turgudel ning seejärel jõuda A roundi tõstmise eelduste täitmiseni. See aga tähendaks juba, et investorite raha väärtus on tõenäoliselt kasvanud 5-10 kordselt.

Meile tuli eetris oleku ajal ka üks kuulaja küsimus. Millised on SportID eesmärgid viie aasta perspektiivis?

Nii pikka perspektiivi ei julge praegu välja hõigata. Iduettevõtted seavad oma sihikuid ümber oluliselt kiiremini, kui teised firmad. Käesoleva roundi eesmärgina näeme oma tulubaasi kasvatamist enam kui kahekordselt ning edukalt Saksa turul teenuse valideerimise. Kasutajate arv võiks selle ajaga jõuda ca 100 000 kasutaja lähedale. Loodame olla A roundi küpsed 12-18 kuu pärast.

Selline oli SportID infotunni lühikokkuvõte.

Pikemalt saate järgi vaadata-kuulata facebooki keskkonnas eetris olnud infotundi siit.

SportID finantsnäitajaid ja kasvunumbreid saad täpsemalt vaadata siit

SportID-sse investeerimise täpse info ja tingimused leiad Funderbeamist.

Kuula lisaks, miks Taavi Kotka ja Hendrik Roonemaa investeeriksid SportID-sse. Väljavõte 25. märtsi Restardi saatest Kuku raadios.